Monday 3 October 2011

CETEK SANGAT KE PEMIKIRAN ORANG KITA

Kesian pulak aku nengok kat kat Pengarah-pengarah n produser kat Malaysia ni sebab nak buat Cerita or Filem kena berhati-hati. Kenapa lah ada lagi orang kita yang pendek akalnya. Aku rasa x semua orang kita nie mudah terpengaruh dengan TV. Kalo budak2 tue aku percaya lah. Baru-baru ni ada kata yang citer hantu beri pengaruh or bleh songsang kan akidah. Tang mana eh. Aku x berani nak ulas sangat. Sebab bagi aku cerita hantu bleh memberikan kesam seram x adalah sampai nak terikut2 nak guna bomoh. 

Pastu pasal drama Soffiya kat TV3 tu pun isu sebb beri tanggapan buruk kat orang Melayu. Ye ke? Come on ah. Macam tue pun bleh jadi isu ke. Benda tue memang banyak berlaku, bukan sekadar kepada orang melayu tapi semua kaum ada. Bagi aku cerita tue harus di jadikan PENGAJARAN dan bukannya untuk menjadi ikutan. Abis kalo macam tue Produser n Pengarah filem or drama nak buat citer apa uolsss. Boleh tak tukar minda korang tue. Negara kita makin maju dan sepatutnya orang kita dah bijak untuk memilih baik or buruknya.

No comments:

Post a Comment